30 Kasım 2011 Çarşamba

Af, Mağfiret ve Günahlarla ilgili Ayet Ve Hadisler

























"Günahın açığını da gizlisini de bırakın! Çünkü günah işleyenler, yaptıklarının cezasını mutlaka çekeceklerdir" En’am  Suresi/ 120 

Ebu Hüreyre (r.a) anlatıyor: "Resûlullah (S.a.v) (bir hadis-i kudsi'de) Rabbinden naklen buyururlar ki:

"Bir kul günah işledi ve: "Ya Rabbi günahımı affet!" dedi.
Hak Teâla da: "Kulum bir günah işledi; arkadan bildi ki günahları affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır."
Sonra kul dönüp tekrar günah işler ve: "Ey Rabbim günahımı affet!" der.
Alllah Teâla Hazretleri de:
"Kulum bir günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır."
Sonra kul dönüp tekrar günah işler ve: "Ey Rabbim beni affeyle!" der. Allah Teâla da:
"Kulum günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle muâhaze eden bir Rabbi olduğunu bildi. Dilediğini yap, ben seni affettim!" buyurdu."

Kaynak: Buhari, Tevhid 35; Müslim, Tevbe 29, (2758).


"Duanın efdali, Rabbinden,dünya ve ahiret için af ve afiyet dilemektir.Dünyada ve sonra da ahirette bu oldumu sen iflâh oldun demektir." [Ramuz]


İbni Abbâs radıyallahu anhümâ'dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"Bir kimse istiğfârı dilinden düşürmezse, Allah Teâlâ ona her darlıktan bir çıkış, her üzüntüden bir kurtuluş yolu gösterir ve ona beklemediği yerden rızık verir "

Kaynak: Ebû Dâvûd, Vitir 26. İbni Mâce, Edeb 57

(Â’raf / 33) De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri, günahı ve haksız yere sınırı aşmayı, hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi, Allah'a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır
(Bakara / 276) Allah faizi tüketir (Faiz karışan malın bereketini giderir), sadakaları ise bereketlendirir Allah küfürde ve günahta ısrar eden hiç kimseyi sevmez
(Al-i İmran / 135) Yine onlar ki, bir kötülük yaptıklarında, ya da kendilerine zulmettiklerinde Allah'ı hatırlayıp günahlarından dolayı hemen tevbe-istiğfar ederler Zaten günahları Allah'tan başka kim bağışlayabilir ki! Bir de onlar, işledikleri kötülüklerde, bile bile ısrar etmezler

(Câsiye / 7) Vay haline, her yalancı ve günahkâr kişinin!

(Mutaffifin / 14) Hayır! Bilakis onların işlemekte oldukları (kötülükler) kalplerini kirletmiştir

(Nisa / 31) Eğer yasaklandığınız büyük günahlardan kaçınırsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi şerefli bir yere sokarız

Necm / 32 Ufak tefek kusurları dışında, büyük günahlardan ve edepsizliklerden kaçınanlara gelince, bil ki Rabbin, affı bol olandır O, sizi daha topraktan yarattığı zaman ve siz annelerinizin karınlarında bulunduğunuz sırada (bile), sizi en iyi bilendir Bunun için kendinizi temize çıkarmayın Çünkü O, kötülükten sakınanı daha iyi bilir

9 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Allah'ın Rahmeti Gazabını geçmiştir kardeş. Allah Gafur ve Rahim'dir...

    Allah şirk dışında her günahı affeder.

    YanıtlaSil
  3. Allah'ın hangi günahı affedip affetmeyeceğini bilemeyiz bence. İnsan ne kadar af dilese de illa günah işler. Burda, insanlar ne kadar günah işlerlersa işlesinler Allah'a tekrar dönüp af dileyebilmelerinin önü açılmış. Ama ben af diledim Allah kesin affeder tarzında bir yaklaşım da doğru değil bana göre. Af Allah'tan istendiğine göre bu isteğin kalben değilde sadece dille olmasının da bir anlamı yok. İşlediği günahtan dolayı gerçekten pişman olan kişi tövbe ettiğinde zaten o günahı tekrar işlememek için gayret gösterir ama ne kadar gayret göstersede nefsine tekrar yenik düştüğünde Allah'ın rahmet kapısının kapanmadığını bilmesi onu tekrar Allah'a döndürecek yegane yoldur.

    YanıtlaSil
  4. elbette. günahın affedileceğine dair ümitvar olmak gerekiyor bu sebeple tövbe kapısı kıyamete kadar açıktır.

    "Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışındaki günahları, dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a ortak koşan, kuşkusuz, derin bir sapıklığa düşmüştür." NİSÂ - 116

    YanıtlaSil
  5. Allah şirk dışında her günahı af ederse ne diye faizi, zinayı, insan öldürmeyi haram kılmıştır. Nasılsa af var yap et tut af dile esas şirk Allahın hükümlerini yerine getirmemekle başlıyor zaten. Allahın emir ve buyruklarını hiçe sayıp, nasılsa af var dersen zaten Allaha şirk koşmuşsun demektir. Zaten insanlar her mümün eninde sonunda cennete girecektir. MÜMİN AZAPTA KALMAZ DENİLİYOR. mümün azapta kalmazsa Allahın adaleti yerine getirilemez. insan her haltı işler sonrada LA İLEHE İLLALAH DER KURTULUR. işte burada insanlar Allahın hükümlerini uygulamaz. 70 milyon Türkiyede yüzde doksan dokuzluk islam mensubu vatandaşlar camii leri bayramdan bayrama doldurur. nasıl olsa af var. ne gerek var namaz kılmaya dedimiydi. Allah kendi koyduğu yasayı uygulayamamış olur. Allah'ın adaleti öyle basite alınamaz. Ana yasada bazı maddeler değiştirilemez değiştirlmesi teklif bile deilemzken insanlar Allahın yasalarıyla oyun oynarken, Allahın hükümlerini işlerine geldiği gibi yorumluyorlar

    YanıtlaSil
  6. Bir yere kadar haklısınız ama fazla önyargılı bakıyorsunuz sanki konuya. Allah'ın adaleti basite alınmıyor ama insanlara rahmetinden daha çok bahsedilerek Allah'tan kopmamaları sağlanıyor. Şöyle birşey düşünün: aynı günahtan 5 kere işlendiğinde bir daha affedilmez olsaydı, o sınırı aşan insan Allah'a geri dönmek istese de affedilmeyeceğini düşünseydi o zaman Allah'tan tamamen kopar, naparsa yapsın zaten affedilmeyeceğini bildiği için sapkınlık içinde yüzerdi. Allah'ın adaleti tabiki kusursuz olacak ama rahmetini ondan daha aşağıda görmemek lazım.

    YanıtlaSil
  7. sayın serdar hocam ben fazla ön yarğılı bakmıyorum. insanların yaşadıklarını söylüyorum. insanlar içinde ben ne insanlar gördüm allahın rahmetini kötüye kullanıyor. nasıl sa allah affedecek. cennetten bena da eninde sonunda bir yer açacak. allahın hükümlerini uygulayıp haram günah dersen bu dünyada yaşayamazsın. gerektiğinde her şeyi yapacaksın diyen insanlar var. herşeyi derken allahın ayetlerle haram kıldıklarını söylüyorum. iman sahibi kabeye gidip hacı olmuş kişinin sözü bu sözler."DÜNYADA HERŞEYE HARAM GÜNAH DERSEN, ÖMRÜYÜN SONUNA KADAR BU DÜNYADA CEHENNEMDE YAŞAR GİBİ YAŞARSIN."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah c.c kulunun niyetini bilir. Ne yaparsan yap onemli olan da budur. Niyeti kotu olan bir insanin affinin kabul olmasini dusunmemiz cok mantiksiz olur. Af dilemek bir cumle kelime gibi dusunulmemelidir. Pismanligi kalbinde hissetmeden soylenen af dileme" sadece cumle niteligi tasimiyor mu? Diyelim ki bir cocuk var karsinda sagligini etkileyecek seyler yiyor uyariyorsun "bak bu senin icin zararli. Duramiyor yine yiyor goruyorsun 'ozur diliyor birdaha yemiyecegim bu son diyor yine dayanamiyor yiyor " cocuk olgunlastikca onu uyarmis olmanin aslinda kendisinin faydasina bir durum oldugunu goruyor. Erken farkederse daha guzel bir hayat gec farkederse vayhaline

      Sil
  8. Selamun Aleyküm
    Adsız Bey Size Katılıyorum bahsettiğiniz tarzdaki insanlar artık toplumumuzun genelini oluşturuyor. benimde bu konuya bakış açım şu şekilde Allah Gaffar'dır, Halim'dir, diye Allahın azabını hükmünü yasaklarını haramlarını; Yav Çok Günaaa giriyoz amma Allah affetsin demek o kulun Allahtan kormaması sonucu kurduğu bır cümledir. Elbette Allahtan kormuyormusun desen korkuyorum der. Ama Allahtan korkan bir kimse birine borçluyken gece deliksiz bir uyku çekemez. içmeyi bırak sarhoş adamların yanında duramaz, zina eden bırının sanki ağır naneymiş gibi bunu reklam etmesine tahammül edemez. sonuç bana göre Allahtan korkmaktadır Allahı sevmek yetmez önce korkacaksın ki çok sevebilesin. Eyer allahtan kormuyorsada şirke düşmüştür . Allaha ortak koşmaktadır..

    YanıtlaSil