6 Eylül 2012 Perşembe

Dua ile İlgili Hadis-i Şerifler (Güncel Başlık)

İbnu Ömer (radıyallâhu anhümâ) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Kime dua kapısı açılmış ise ona rahmet kapıları açılmış demektir. Allah'a taleb edilen (dünyevî şeylerden) Allah'ın en çok sevdiği afiyettir. Dua, inen ve henüz inmeyen her çeşit (musibet) için faydalıdır. Kazayı sadece dua geri çevirir. Öyle ise sizlere dua etmek gerekir."
[Tirmizî, Daavât 112, (3542).]

Ebû Ümâme (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Derdi ki: "Ey Allah'ın Resûlü! En ziyade dinlenmeye (ve kabule) mazhar olan dua hangisidir?"

"Gecenin sonunda yapılan dua ile farz namazların ardından yapılan dualardır!" diye cevap verdi." [Tirmizî, Daavât 80.]

"İki şey vardır, asla reddedilmezler: Ezan esnasında yapılan dua ile, insanlar birbirine girdikleri savaş sırasında yapılan dua." [Muvatta, Nidâ 7, (1, 70); Ebû Dâvud, Cihâd 41, (2540).]


Fadâle İbnu Ubeyd (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) dua eden bir adamın, dua sırasında Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e salat ve selam okumadığını görmüştü. Hemen:

"Bu kimse acele etti" buyurdu. Sonra adamı çağırıp:

"Biriniz dua ederken, Allahu Teâla'ya hamd u senâ ederek başlasın, sonra Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e salât okusun, sonra da dilediğini istesin" buyurdu." [Tirmizî, Daavat 66,(3473, 3475); Ebû Dâvud, Salât 358, (1481); Nesâî, Sehv 48, (3, 44).]


"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Dua sema ile arz arasında durur. Bana salât okunmadıkça, Allah'a yükselmez.

[Tirmizî, Salât 352, (486).


Hz. Übeyy İbnu Ka'b (radıyallâhu anh) anlatıyor: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) birisine dua edeceği vakit önce kendisine dua ederek başlardı." [Tirmizî, Daavât, 10, (3382).]


"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) duayı üç kere yapmaktan, istiğfarı üç kere yapmaktan hoşlanırdı." [Ebû Dâvud, Salât 361, (1524).]

Hz. Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyudular ki: "Acele etmediği müddetçe herbirinizin duasına icâbet olunur. Ancak şöyle diyerek acele eden var: "Ben Rabbime dua ettim duamı kabul etmedi." [Buhârî, Daavât 22; Müslim, Zikr 92, (2735); Muvatta, Kur'an 29 (1, 213); Tirmizî, Daavât 145, (3602, 3603); Ebû Dâvud, Salât 358, (1484).]
Ebû Hüreyre hazretleri (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Allah Teâla Hazretleri kendisinden istemeyene gazap eder." [Tirmizî, Daavât 3, (3370); İbnu Mâce, Dua 1, (3827).] 

İbnu Mes'ud (radıyallâhu anh) hazretleri anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Allahu Teâla Hazretleri'nin fazlından isteyin. Zira Allah, kendisinden istenmesini sever. İbadetin en efdali de (dua edip) kurtuluşu beklemektir." [Tirmizî, Daavât 126 (3566).]

"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Kardeşinin gıyabında dua eden hiçbir mü'min yoktur ki melek de: "Bir misli de sana olsun" demesin." [Müslim, Zikr 86, 88, (2732, 2733); Ebû Dâvud, Salât 364, (1534).]

Hz. Âişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Her kim, kendine zulmedene beddua ederse, ondan intikamını (dünyada) almış olur." [Tirmizî, Daavât 115, (3547).]

Hz. Enes (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Bir adam şöyle dua etmişti: "Ey Allah'ım , hamdlerim sanadır, nimetleri veren sensin, senden başka ilah yoktur, Sen semâvat ve arzın celâl ve ikrâm sahibi yaratıcısısın, Hayy ve Kayyûmsun (kâinatı ayakta tutan hayat sahibisin.) Bu isimlerini şefaatçi yaparak senden istiyorum!"

(Bu duayı işiten) Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) sordu:

"Bu adam neyi vesile kılarak dua ediyor, biliyor musunuz?"

"Allah ve Resûlü daha iyi bilir?"

"Nefsimi kudret elinde tutan Zât'a yemin ederim ki, o Allah'a, İsm-i Âzam'ı ile dua etti. O İsm-i Âzam ki, onunla dua edilirse Allah icabet eder, onunla istenirse verir." [Tirmizî, Daavât 109 (3538); Ebû Dâvud, Salât 358, (1495); Nesâî, Sehv 57, (3, 52).]

9 yorum:

  1. Selamünaleyküm 3-4 yıldan beri öyle bir haldeyim ki hiçbir şeyin varlığını yokluğunu hissedemiyorum dış dünyayla ilişkim tamamen kesildi bildiğim tek şey benim onu sevmem ama onun beni hiç zerre kadar bile sevmemesi bu hale düşmeden önce derslerimde çok başarılıydım o kadar mutlu o kadar huzurluydum ki anlatamam ama 3-4 yıldan beriartık ne kadar olduğunu bile unuttum hiçbir şey düşünemiyor hatta çalışamıyorumda 20 yaşındayım duamın tez zamanda bir anda kabul edilmesini istiyorum çünkü artık dayanamıyorum donuk bir haldeyim onunda beni sevmesi, onunda beni istemesi ve tez zamanda evlenmem için ne yapmalıyım neler yapmalıyım hangi duaları okumalıyım. lütfen buna hemen cevap yazın bu mesajı okuyanlarda benim için candan bir el açsınlar tez zamanda kabul etsin allah hayırsızsada hayırlı etsin. Kimseyede söyleyemiyorum bu durumu çünkü kilitlenmiş bir durumdayım iyi ki evde bilgisayar var bunu yazdım bir odaya kendimi kapattım düşünün kendizi yerime koyup bir odadan gece gündüz 1 hafta boyunca hiçbir şekilde çıkmıyorsunuz işte ben 3-4 yıldan beri o odadan çıkmıyorum oy kullanmaya bile gitmedim o kişide komşumuzun kızı sizden istediğim beni aklınızdan çıkarmayın her aklınıza geldiğimde onunda beni sevmesi ve istemesi için el açıp dua edin olurki duaların kabul olunacağı bir saate denk gelirde kabul olur ama dua ederken unutmayın tez zamanda kabul etsin allahımız. İsmimi yazmadım bu kuluna diyerek dua edebilirsiniz. En çabuk kabul olunan dua bir müslümanın diğer müslümana yaptığı duadır. Eğer kuran bilen yakınınız varsa o da kuranda belli istek dualarından okusun ve bu duanın hürmetine o kulunun isteğini tez zamanda ver allahım desin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. “Her kim duâlarının kabûlünü, gam ve üzüntülerinin def olup kaldırılmasını arzu ederse sıkıntıda bulunanların imdâdına yetişsin.” (19)

      Sil
    2. Hazreti Rasûl aleyhi's-selâm buyuruyor:"Herhangi bir kul, koltuğunun altı görülecek şekilde ellerini kaldırır ve Allâh'dan bir dilekte bulunursa; acele etmediği takdirde kesinlikle duasına icabet edilir.- Acele nasıl olur yâ Resûlallah?- Dua ettim ettim, kabul olmadı, der"de vazgeçer)… işte bu yanlıştır; dua yerine gelene kadar ısrar etmek gerekir."Hazreti Rasûl aleyhi's-selâm, "şeksiz - şüphesiz, kabûl olacağından emin olunarak" DUA edilmesini tavsiye etmiştir.

      Sil
    3. Okuyunca yazdigin tarihe baktim da acaba kavustun mu merak ettim kardesim. InsaAllah bi cevap gelir sende n.

      Sil
  2. Kardeş şöyle bir dua önerebilirim. "Ya müsebbib-ül esbab beni hacetime ulaştır, bu yolda sebepleri önüme musahhar eyler, onu benim hakkımda beni onun hakkında hayırlı kıl"

    YanıtlaSil
  3. Ulu Allah (C.C) söyle buyurur: "Basina bir bela geldigi zaman bana siginan kulun, daha o hic bir istekte bulunmadan, diledigi yerine getirir ve daha yalvarmadan duasini kabul ederim. buna karsilik basina bir bela geldigi zaman bana degilde varliklardan birine siginan kulun yüzüne bütün gökyüzü kapilarini kitlerim." demistir.


    "Bir şeyi istemek, ona nâil olmak demektir; Zirâ Allâhu Teâlâ kabul etmeyeceği duayı kuluna ettirmez." DUA’nın ısrarla devamına müsaade olunması, o duaya icabet edileceğinin de göstergesidir. Zirâ, Allâh, kabul etmeyeceği DUA’ya ısrarla devam şansı tanımaz.
    Kişi, bir konudaki DUAsında ısrarlı değilse, o DUA'nın yerine gelme şansı da son derece düşüktür.DUA'da en önemli yardımcı faktörlerden biri de istenilen şey hususunda ısrarlı olmaktır. Herhangi bir konuda bir iki defa dua edip arkasını bırakmak son derece yanlıştır.

    Ben, kulumun zannı üzereyim. Artık dilediği gibi düşünsün!" Yani siz dua ederken, o duanızın kesinlikle kabul göreceğini düşünürseniz, biliniz ki mutlaka isteğiniz meydana gelecektir!

    YanıtlaSil
  4. Kulun, Rabbine en yakın olduğu hâl, secde hâlidir. Onun için secdede duayı çoğaltın.(hadis)

    Dua ettiğinde, duasının kabul edilmesinde en ufak şüphe bulunmayan üç kişi vardır: Zulme uğrayan mazlumun duası, misafirin duası ve babanın çocuğuna olan duası.(hadis)

    Ebu Hureyre'den (r.a.) nakledildiğine göre:
    Allah Resulü (a.s.): "Biriniz acele ederek: Ben dua ettim fakat kabul olunmadı demedikçe duası kabul edilir" buyurdu.
    Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 4916

    Ebu Hureyre(r.a)'den rivayet edildiğine göre Allah Rasulu(s.a.v) şöyle buyurdu:
    "Sizler günah olan bir konuda ve akraba ilişkilerinin kesilmesi hakkında dua etmedikçe veya duanızda acele etmediğiniz sürece duanız mutlaka kabul edilir.Duada acele etmek ise;'Dua ettim de duam kabul olunmadı' demektir."

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık çok faydalı bilgiler paylaşıyorsunuz.
    Benim de bloğumu ziyaret edip yorum yapabilir misiniz ?
    Teşekkürler. http://huzurkaynagi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Allah'ın selamı rahmet bereketi üzerinize olsun..çok dualarınızı bekliyorum.....

    YanıtlaSil