28 Mart 2012 Çarşamba

Sınavda Başarı Duaları

İmtihan (sınav)'da Başarı duaları.  

İmtihana girerken şu ayet okunur: (isra suresi;80)

رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا  (isra suresi;80) 

“Rabbi edhılnî müdhalen sıdkin ve ahricni muhrace sıdkin ve’c’al li min ledünke sultânen nasîrâ.”  (isra suresi;80)
ANLAMI:”Ya Rabbi!,Beni doğru bir giriş ile girdir ve yine doğru bir çıkış ile çikar.Katından bana yardım edici bir kuvvet ihsan eyle.”

----
Sınav için sıraya oturunca şu âyet okunur;

رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي  (Taha Suresi: 25-28)

“Rabb’şrah li Sadri ve yessir li emri,va’hlül ukdeten min lisani,yefkahü kavlî.”  (Taha Suresi: 25-28)

ANLAMI:”Ya Rabbi!,Göğsümü ve gönlümü genişlet,işimi kolaylaştır,Dilimin bağını çöz,sözümü anlaşılır eyle.”

-----
Sınav Başlayınca da şu dua okunur:

ياَحَيُّ ياَقَيّوُمُ بِرَ حْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ
"Ya Hayyu Yâ KayyûM, Bi Rahmetike
esteğisû."

ANLAMI:”Ey Hayy ve Kayyum olan Allah'ım, Senin Rahmetine Sığınıyorum."

Herhangi bir zamanda muvaffakiyet için şu dua tavsiye edilir;

"Rabbi yessir velâ tuassir Rabbi temmim bi'l-hayr"
"Rabbim! kolaylaştır zorlaştırma, Rabbim hayırla sonuçlandır"

36 yorum:

  1. eyvallah kardesim cok guzel bir dua

    YanıtlaSil
  2. Bir insanın teşebbüs ettiği bir işte, başladığı bir görevde
    başarılı olabilmesi için her şeyden önce çalışması, işin ve
    görevin gerektirdiği kurallara uyması gerekir. Bununla birlikte
    işinde ve görevinde başarılı olabilmesi için Allah’tan
    samimiyetle yardım istemesi de gerekir. Ancak o zaman umut edilir ki; rab yardımda bulunsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce tedbir sonra takdir çok güzel söylediniz yanlız Rab ve Allah lafızlarını yazarken baş harflerini büyük yazalım İnşallah....

      Sil
    2. Harun kardeş,

      İlk tevekkül sonra amel. Tam tersi olmaz. Çünkü nice insan elini kolunu sallayarak para kazanırken, kimilerini aynı beceri ve kabiliyetle aynı işe soksan, daha çok çalışsa bile aynı parayı kazanamayabilir, kazansa bile boğazından geçmeyebilir. Mesele farzı yerine getirmek (çalışmak farzdır yerine göre) ama bunların hepsinden önce Allah zaten rızkımızı temin ediyor, korkmamıza gerek yok, bu tevekkül mefhumunu anlamak ise, derin ve aydın bir düşünmeyi gerektirir :)

      Sil
  3. 2013 sınavları icin allah hepimizin yardımcısı olsun insallah güzel puan alırız...

    YanıtlaSil
  4. İNSALLAH ALLAH HEPİMİZİN GÖNLÜME GÖRE VERSİN AMİN

    YanıtlaSil
  5. YA RABBİM YARDIMINLA SANA SIĞINIYORUM İNŞŞALLAH 2013 YGS LYS SINAV LARINI GECER İYİ PUAN ALIRIM :AMİN

    YanıtlaSil
  6. Rabbim herkesin gonlundeki guzel yerleri hakkinda hayirli seklde versn amn herkes birbirine dua etsn taniyan tanimayan..dua eder dua beklerim kardesler

    YanıtlaSil
  7. Tamam :D :D :D

    YanıtlaSil
  8. Allah razı OLSUN MÜSLÜMAN KARDEŞİM ÇOK İŞİME YARADI :D:D::D

    YanıtlaSil
  9. Bana dua edinsenize ? Sınavım var allah şimdiden hepinizden razı olsun cumanız mübarek olsun , dua eden kardeşlerimede allah yardım etsin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dua ettim kardeşim sendende allah razı olsun :D

      Sil
  10. Çok işe yaradı ama insanın kalbinin temizliğine bağlı ben sınavdan 87 aldım demek ki benim kalbim temizmiş :D

    YanıtlaSil
  11. Selamun aleykum kardeşlerim. Allah çalışıp duasını eden herkese istediği puanı, bölümü üniversiteyi nasip etsin inşaallah. Birbirimize de dua edelim bu çok önemli dualarımızı eksik etmeyelim dualarınızı eksik etmeyin inşaallah ancak bu şekilde başarılı oluruz. Allah hepinize kolay bir sınav nasip etsin. dualarım sizinle dualarınızı eksik etmeyin inşaallah bu kardeşiniz içinde ... [ CEVHER ]

    YanıtlaSil
  12. Panpa YGS gircem dua edin

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel dualar hatta süper inşallah yardımcı olurlar :-)

    YanıtlaSil
  14. çokk teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Bu duaları aldım çokta çalıştım allah inşallah ardımcı olur

    YanıtlaSil
  16. buse özkn için çok dua ettim. inşallah kabul olur. amin

    YanıtlaSil
  17. ALLAH DUA NISI KABUL ETSIN INSAHLA

    YanıtlaSil
  18. Allah hepinizden razı olsun.Kardeşlerimizin abi ablalarımızın sınavlarında, tüm sınavlarında yardımcı olsun cümlemizin , içinde de benim... :)

    YanıtlaSil
  19. ben bu sene sınava gireceğim benim içinde dua ederseniz çok sevinirim..duaya çok ihtiyacım var..Allah şimdiden razı olsun müslüman kardeşlerim

    YanıtlaSil
  20. yazılılarım var lütfen dua edin :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardım etsin.Çalıştıysan korkma kazanacaksın tevekkül et Allaha sığın sonrası kısmet...

      Sil
  21. mat ve türkçe yazılılarım var lütfen dua edin lütfen sağolun

    YanıtlaSil
  22. inşallah hepiniz sınavlarınızı kazanırsınız

    YanıtlaSil
  23. bana da dua edin nolurr

    YanıtlaSil
  24. bana lütfen dua edin perşembe toik sınavına ireceğim

    YanıtlaSil
  25. Perşembe ve cuma gùnü oğlumun sınavı var dualarınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  26. çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  27. S.a bu sene Ygs sınavına giricem.Bana içten hayırlı dua eder misiniz?
    Allah razı olsun...
    (Betül)

    YanıtlaSil